Volvo On Call en abonnemangstjänst som erbjuder ägare av Volvo bilar med Volvo On Call system en omfattande samling av nödhjälps- och trygghetstjänster samt apptjänster. Med funktioner som assistans vid vägkanten, stöldvarning och spårning, samt praktiska apptjänster, ger Volvo On Call användarna en extra nivå av säkerhet, trygghet och bekvämlighet på vägen.

Det finns både en SOS och On Call knapp – Vilken ska man använda?

SOS knappen är en nödfunktion som kan användas i alla typer av nödsituationer när man befinner sig i eller nära bilen. Istället för att ringa 112 på telefonen kan man enkelt trycka på SOS knappen för att snabbt kontakta SOS Alarm. Det kan vara vid olyckor, när någon blir sjuk eller i andra akuta situationer.

Volvo On Call knappen fungerar som bilens assistent. Om man kanske behöver hjälp med bogsering, starthjälp, vägbeskrivningar och även leverans av bränsle om man blir strandsatt kan man kontakta Volvo On call. Genom att göra det kommer man direkt i kontakt med en av Volvos operatörer som kan ge hjälp. På det sättet får ägaren snabb hjälp och vägledning i olika situationer.

Nyfiken på vad din bil är värd?

Låt oss värdera din bil inför försäljning eller bilbyte.

Personliga bud online hos landets Sveriges största bilhandlare

Hämtning inom 24h i hela landet vid försäljning

Pengarna på kontot direkt

Gratis värdering online

Personliga bud av våra inköpare

Betalning och upphämtning inom 24h

Företag eller privatperson?

Vår tjänst vänder sig till er alla

Sälj till oss, vi hämtar bilen inom 24h i hela landet

Pengarna på kontot direkt vid hämtning

Vi löser ditt billån, fixar ägarbytet och avslutar din bilförsäkring

Visste du att alla nya bilar måste ha ett automatiserat nödanropssytem (eCall)?

Från och med den 31 mars 2018 är det ett krav att alla nya bilmodeller som godkänts för tillverkning måste vara utrustade med det 112-baserade eCall-systemet.

Om ditt fordon råkar ut för en allvarlig olycka kommer eCall-systemet att aktiveras och du kommer omedelbart kopplas till närmsta räddningstjänst, oavsett var du befinner dig. Det spelar ingen roll var du har köpt bilen eller var den är registrerad. Detta är en fördel då snabb och korrekt hjälp kan vara avgörande vid en nödsituation.

När eCall-systemet aktiveras skapas en direkt länk mellan ditt fordon och räddningstjänstens närmsta central, både via telefon och en datalänk. Detta möjliggör kommunikation mellan bilens passagerare och larmoperatören samtidigt som viktig information automatiskt överförs. Denna information inkluderar fordons exakta position, tidpunkten för olyckan, fordonets registreringsnummer och färdriktningen. Genom att ha tillgång till dessa uppgifter kan räddningstjänsten snabbt bedöma och hantera situationen på ett effektivt sätt.